M-am tot gandit cu ce sa incep descrierea procesului de emigrare. Si am decis ca intrucat eu mi-am intocmit dosarul singura fara ajutorul unor firme "specializate" de consultanta ar fi bine sa incep cu "chestii" care ar fi bine de stiut inainte a incepe intocmirea dosarului de emigrare. O sa dezvolt pe parcurs punctele care au nevoie de lamuriri suplimentare.
ATENTIE!!! Prezentarea de mai jos se adreseaza doar persoanelor care vor sa emigreze ca "muncitori calificati" - "travailleurs qualifies". NU se adreseaza persoanelor care doresc sa emigreze cu dosar de sponsorizare, ca antreprenori, pentru reintregirea familiei, pentru continuare de studii sau alte situatii iesite din tipar pentru care sunt alte cerinte si trebuie indeplinite alte conditii.
1. Pasii sau etapele procesului de emigrare - pe scurt
- autoevaluarea
- DSC - Demande de certificat de selection - primul dosar
- incasarea banilor - retragerea banilor din cont / incasarea CEC-ului
- ACC/OUV - Accuse de reception / Ouverture de votre dossier
- acte suplimentare - nu e obligatoriu, depinde de dosar
- interviu (daca dosarul e complet e posibil ca acest pas sa fie "sarit")
- CSQ - Certificat de selection du Quebec (se poate primi si CSQ prin posta fara interviu)
- D2 - dosarul care se intocmeste dupa obtinerea CSQ-ului
- FM - fisele medicale
- AM - analizele medicale
- IV - invitatie la viza
- V - viza
2. Autoevaluare - va arata daca indepliniti numarul de puncte necesar pentru a fi chemati la interviu sau daca aveti suficiente puncte pentru a primi CSQ prin posta. Autoevaluarea se face pe site-ul oficial si daca se completeaza onest va ofera o perspectiva clara asupra sanselor de a fi acceptat ca emigrant in Quebec.
3. Intocmirea primului dosar - DSC - Demande de certificat de selection - de catre o firma "specializata" de consultanta nu-ti garanteaza ca dosarul tau va fi acceptat si ca vei obtine acceptul pentru a emigra - deci nu-ti garanteaza obtinerea mult ravnitului CSQ - Certificat de selection du Quebec si nici obtinerea vizei.
4. Alegerea AP - aplicant principal - este foarte importanta. NU conteaza daca AP este barbat sau femeie atat timp cat este eligibil pe domeniile cautate. Studiile, meseria si experienta profesionala a AP pot aduce puncte valoroase la dosar. De asemenea si nivelul de limba franceza a AP este important, dar in plan secundar si doar daca AP este eligibil.
5. Verificarea domeniilor eligibile - de fapt acest pas este cel mai important in momentul de fata. Daca domeniul de formare se incadreaza pe liste atunci puteti trimite linistiti dosarul, daca nu va gasiti domeniul de formare pe listele publicate pe site-ul oficial atunci mai bine nu trimiteti dosarul pentru ca acesta va va fi returnat si in plus si mai important - pierdeti banii.
6. Concubinajul - conjoint du fait - este foarte greu de dovedit in Romania, pentru ca nu exista un act legal care sa-l ateste, asa cum este casatoria civila. Deci la cat de dificil este sa dovedesti concubinajul mai bine te casatoresti civil.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu